RSS

Carta oberta al futur diputat Lluis Llach

28 jul.

Manifestacio-Marea-Blanca-Lleida-MareaBlancaLL_EDIIMA20141130_0002_3

Benvolgut Lluís Llach:

El més segur és que el proper 27S vostè es converteixi en diputat al Parlament de Catalunya. Com hem vist aquests dies això implica que vostè haurà de votar a favor de fer president de la Generalitat a Artur Mas i Gavarró. Els camins a Ítaca són inescrutables i, per això, l’objectiu d’aquesta carta no és discutir sobre quina és la millor manera de fer la travessia. L’objectiu és explicar-li una cosa que està passant a Lleida. Una cosa senzilla, potser menor, davant del que significa un viatge tan èpic. Vull parlar-li del consorci sanitari de Lleida impulsat per l’actual govern i contra el qual lluiten –fa prop de dos anys– milers de persones. Li vull explicar tot això a vostè perquè, possiblement, com a diputat, haurà de pronunciar-se.

Com segurament sabrà, al llarg d’aquests últims anys el conseller Boi Ruiz –antic cap de la patronal privada de sanitat– ha pres decisions que han suposat un veritable retrocés en el caràcter públic del nostre sistema sanitari. Probablement alguns dels seus companys de llista li hagin explicat que això ha estat “inevitable” i que és culpa de “l’espoli fiscal” (el de Madrid, perquè de l’altre, del que porta els diners cap a Andorra i no cap a Ítaca, els seus companys de llista no solen parlar).

La cosa és que Boi Ruiz porta prop de dos anys intentant fer un consorci sanitari a Lleida. Molt resumit, això vol dir que el que es busca és integrar els equipaments de l’Institut Català de la Salut (ICS) –entitat proveïdora de serveis sanitaris pura i totalment pública– a d’altres formes de gestió subjectes al dret privat. Això vol dir que l’ICS es diluiria en un consorci més ampli també subjecte al dret privat. Això permetrà fer activitat privada als centres públics, gestió privada indirecta dels recursos públics i escapar dels organismes de control públic sobre aquesta gestió.

És probable que alguns companys de la seva llista també li hagin dit que això del Consorci de Lleida és imprescindible, que “no hi ha alternativa” (T.I.N.A.) i que tot plegat és culpa de “l’ofec financer que pateix Catalunya”. Però deixi’m donar-li dues dades que potser li són útils com a futur diputat:

1) La creació d’aquest consorci no s’explica per la manca de diners ja que la seva posada en marxa no suposarà cap estalvi. Al contrari: és un fet provat que la forma consorciada que tant agrada als seus companys de llista de Convergència és una porta oberta a l’opacitat, la corrupció i el descontrol en la gestió sanitària. Més de 20 informes de la Sindicatura de Comptes i la mateixa Oficina Antifrau ho deixen totalment clar: milions d’euros públics han desaparegut gràcies a consorcis com el que Boi Ruiz vol impulsar a Lleida. Per tant, l’experiència ens dicta que els consorcis, lluny d’estalviar, surten cars i enriqueixen els de sempre.

2) La idea de fer consorcis sanitaris per substituir l’ICS no té com a objectiu construir “estructures d’estat” ni treballar per “un país nou”. El pla ha estat perfectament dissenyat a les oficines de la consultora PWC al servei del conglomerat sanitari privat a qui l’existència de l’ICS –i de la sanitat pública en general– li suposa una molèstia que cal eliminar. Així, La Caixa proposa, PWC disposa i Boi Ruiz executa. (Si no coneix PWC, faci click aquí i vegi de qui estem parlant).

imagePer què li explico tot això a vostè? Veurà: des de fa prop dos anys milers de persones d’arreu de Catalunya es manifesten i es mobilitzen –al carrer, als centres de treball, a les escoles, a les associacions de veïns, sota la pluja– contra aquest atac a la sanitat pública del nostre país. S’han recollit 38.000 signatures –una a una, carrer a carrer– i tot per defensar els nostres hospitals davant les grans corporacions que volen fer negoci a costa de la salut del poble . Tota aquesta mobilització va aconseguir que el govern hagués d’aturar el projecte momentàniament. Va costar molt, entre d’altres coses, perquè per alguns dels seus companys de llista, carregar-se l’ICS és molt més important que el mateix “procés”.

Quan ERC va cedir a la pressió del carrer i va votar en contra de la creació del consorci de Lleida Artur Mas ho va deixar molt clar: “Hi ha un acord […] que parla d’estabilitat fins al moment de convocar, i jo alguna queixa tinc, perquè es perden algunes votacions”. I va afegir que “previsiblement” les eleccions del 27S es convocarien “si no canvia res”. És a dir: si no puc imposar el meu model de país, no hi ha país. Sona una mica a xantatge, no?

Marea Blanca Lleida 2Sigui com sigui, la lògica pre-electoral es va imposar i finalment el passat dimecres Convergència va acceptar aturar el consorci… fins la propera legislatura. “Serà el pròxim Govern escollit el 27-S el que prengui la decisió final, han confirmat fonts del departament que lidera Boi Ruiz”.

És per això que li escric aquesta carta. Vostè, molt probablement, serà diputat i haurà de prendre “la decisió final” sobre el consorci sanitari de Lleida. Haurà d’aixecar la mà i votar a favor, en contra o abstenir-se. Només tindrà aquestes tres opcions. Amb aquesta carta volia, simplement, oferir-li una mica de context sobre el tema perquè ho tingués en compte a l’hora de prendre la decisió. Com li he dit al principi, crec que ningú té un mapa del tot fiable sobre com arribar a Ítaca, però tots hauríem de tenir clar quines dreceres NO es poden agafar.

Ben cordialment… i salut

Albano Dante Fachin

PD: VÍDEO: «Primer independència i després lluita de classes és fer trampa»

 
31 comentaris

Posted by a 28 Juliol 2015 in Ciutadania/Política, Salut

 

31 responses to “Carta oberta al futur diputat Lluis Llach

  1. Manuel

    28 Juliol 2015 at 16:40

    Això de la independència de Catalunya és com fa un parell d’anys que a la província de Tarragona (Rasquera) hi havia un poble on es varen fer unes eleccions per a “legalitzar” el cultiu de cannabis. Evidentment al final va actuar la LLEI i de res va servir el vot de les persones que van anar a deixar la “papereta”. Exactament passarà el 27S si guanya la “llista unitària”. I, mentres tant, com es sol dir: qui dia passa, any empeny. Llàstima de temps i diners malgastats per tots aquests “flautistes d’Amelí”.

     
    • josep

      28 Juliol 2015 at 19:48

      Els negres no poden anar amb bus ho diu la LLEI. Les dones no poden votar ho diu LLEI…ho he entens que vull dir-te?

       
    • jcrehuet

      31 Juliol 2015 at 21:27

      A veure Manuel, la votacio de Tarragona es va fer dins de l’estat escañol sota la lley escañola y per tant el resultat de la votacio estaba dins la legalitat escañola.
      En el cas de que en les properes eleccions sortis un percentatge raonable de vots a favor dels sobiranistes (i fixtet que dic, en el cas que). El Govern resultant podria decidir en un cert temps declarar la independencia de Catalunya de forma unilateral (per exemple perque les negociacions per fer-ho d’acord mutu no funciones, que no funcionaria).
      En aquest cas Catalunya ES CONVERTIRIA EN UNA NACIO SOBERANA SEPARADA DE ESCAÑA.
      ¿Em vols dir, fora de una guerra, com podria usar escaña la seva legislacio per fer alguna cosa?
      ¿Podem potser usar la lley escañola per obligar a França o Alemanya ?
      Per cert usar el poder dels bancs ES una guerra monetaria.

       
  2. Yagocd

    28 Juliol 2015 at 18:16

    No entenc perquè files tan prim amb la llista de Junts pel Sí i les perles que hi ha a Catalunya Sí que es Pot (dirigents d’ICV que han privatitzat…) i a Podemos (Viva el Ejército!) les passes per alt.

    Crec que tenir diferents vares de mesurar segons el cas resta credibilitat al teu discurs. Sap greu…

     
    • Ultonian

      28 Juliol 2015 at 22:57

      La cosa és excusar les bestieses de’n Mas sigui com sigui per què es catalanista i els demès tot s’ho inventen per fer mal al procès. L’únic procès que hauria d’haver, sota la meva desautoritzada opinió de xarnego-mal-català, és al que tindrien que sotmetre a Convergència per xoriços. Però no, tot són invents dels espanyolistes, colons, botiflers i xarnegos varis.

       
    • Manuel

      29 Juliol 2015 at 13:05

      Catalunya, com altres aspectes de la història de qualsevol lloc (llibertat dels esclaus, drets de les dones, etcètera, NO té res a veure amb les mobilitzacions que hagin fet uns quants. En el cas de l’esclavatge, aquest s’anul-la en el moment que als grans interessos econòmics no els interessava que seguís existint. I la comunitat autònoma de Catalunya, al final, serà el que dictaminin les GRANS CORPORACIONS. Res més. I si no… temps al temps.

       
  3. Felipe

    28 Juliol 2015 at 19:58

    Noi, em penso que confons el tocino amb la velocitat com tanta i tanta gent. Res té a veure la Independència d’un país amb la petició de més polítiques socials. Treu-te a carota i digues que tan se te’n fot el país. Per això vols tantes i tantes polítiques socials, com ho van fer les esquerres quan van governar, oi? Feu-vos-ho mirar Per Déu! No hi ha diners! Madrid ens dóna engrunes o és que encara no us en heu adnonat? No prengueu el pél i tu no vagis d’intelecto!

     
  4. Luis

    28 Juliol 2015 at 21:48

    Pues Yagocd, desgraciadamente hay miles de frentes abiertos como injusticias, y no se trata de filar prim, pues es una golfería en toda regla. Supongo que tu lo ves como un petit greuge, un mal menor, justificada per una causa més gran….
    En África mueren millones de niños de hambre y enfermedades, y millones de personas por la avaricia humana en conflictos…, es horrible y nadie hace nada, menos esa gente de ONG muy valiente con muy pocos recursos que lo dejan todo por ayudar a los demás.

    Desgraciadamente nos toca luchar por lo que tenemos más cerca pues sino como vamos a ayudar a los demás sino somos capaces de ayudarnos a nosostros mismos.
    El tu más, está más que agotado, a parte de pueril, y por tu parte es bastante triste que te escudes en la basura ajena para tapar la propia.

    Pero como bien dice un dicho muy español, como yo: No hay más ciego que el que no quiere ver.

     
  5. Jordi

    28 Juliol 2015 at 23:41

    El Fachin, un paranoic anticatalà des de fa bastants anys…

     
  6. Luis G. Sala

    28 Juliol 2015 at 23:54

    Benvolgut Dante Fachin,
    Fa dies que us vaig seguint, especialment a tu.
    Ets un bon politic, tents tota la traça de la casta, veig que t’has empapat de informacio, esbiajada, tendenciosa i com es fa pales, ni tant sols l’has contrastada, encara mes ni tan sols has estat capaç d’afegir un argument propi, genuinament teu, un comentari que acredites el teu intel.lecte, de fet a la casta que tant heu meynstingut, no li cal oi ?
    Hi ha un missatge recurrent en el vostre, es CdC, i ho entenc dons de tots es sabut que van entrar en politica per saquejar, no un o altre, tots sense exclussio. No trobes una mica absurd aquest discurs, el vostre vull dir, fins i tot es un insult a la democracia, dons colateralnent esteu dient que el partit que ha obtingut els majors nombre de vots, ha estat recolzat per ignorants o idiotes, en resum es equivalent a dir que la democracia no es cosa accessible per a tots.
    Per no extensre’m, vull cloure aquesta reflexio amb una pregunta : a part de ensanyar-vos, tots vosaltres, teniu un programa ? Sabeu que voleu fer amb Catalunya? dons enlloc de centrar-vos en enverinar l’ambient, amb afirmacions gratuites i atacant de forma indiscriminada a tots els que no conbreguen amb el vostre hermetic ideari.
    Soc conscient que no tindras coneixement del meu conentari, perque tots vosaltres, el de la casta que no vol ser-ho, no escolteu ningu, i qui soc jo? Aixo ningu, malgrat m’agradaria parlar cara a cara, pero esteu massa per damunt del be i del mal.
    Que ens vagi be a tots.

     
  7. DrMax

    29 Juliol 2015 at 1:22

    Defensar l’ICS no és defensar la sanitat pública, és defensar el model funcionarial de la prestació de serveis essencials. L’ICS és el gran forat negre de la sanitat catalana, una herència de l’INSALUD que s’hagués hagut de liquidar als primers anys 80 i no es va liquidar per por a la conflictivitat que portaria fer-ho.
    Alguns parlen per parlar i no han patit el problema des de dins.

     
  8. BIel

    29 Juliol 2015 at 8:43

    Hi ha molta part de raó en aquesta carta, però cal no hem d’obviar que a les teves files hi ha ICV que no són garantia de fer bé les coses i les seves actuacions passades ho demostren a més estant lligats com estan per la caixa amb un super deute, i els altres socis “Podemos” que van mudant el discurs cada dia no són pas de fiar.
    Serem els ciutadans del nou país qui en tot cas aturarem el consorci i les privatitzacions, per que a l’espanya caduca no serà possible, és faltar a la veritat quan sols és parla del govern de Catalunya per referir-se a les privatitzacions.

     
  9. Alberto Alcalde Manzano

    29 Juliol 2015 at 11:20

    Como diria un amigo mio:
    Zas !! Zapatazo en toda la boca.! !!

     
  10. segadors2014

    29 Juliol 2015 at 11:50

    La serp es revolta i xiscle abans de morir, ara ens vol vendre que ser a favor de la unitat dels catalans per el seu pais es qüestió de classe, des de una suposada esquerra encara per demostrar el seu valor. Felipisme de nou encuny.

     
  11. Joan Vilaseca i Noguera

    29 Juliol 2015 at 12:22

    Noi, parles de milers de persones d’arreu de Catalunya que es manifesten, ui, ui, i els milions que ens manifestem per la llibertat,-què.. Per cert t’hi veurem a la Meridiana o potser tens altres afers més “importants”.

     
  12. Josep

    29 Juliol 2015 at 18:27

    Qui es aquet que vol donar clases de independentisme?un altre il-luminat,perque no deixen que la gent voti lliurament i que la seva campanya sigui de lo que ells volen fer i no desprestiguiar els altres partits.

     
  13. Manuel

    29 Juliol 2015 at 19:12

    Crec que els independentistes fan molt de soroll (100% legítim) però la REALITAT és…

    http://www.antena3.com/noticias/espana/coalicion-mas-junqueras-lejos-mayoria-dos-meses-elecciones_2015072700006.html

     
    • Biel

      29 Juliol 2015 at 19:45

      Potser tens raó, però la credibilitat d’aquest mitjà és més que nula

       
    • David

      29 Juliol 2015 at 20:42

      Manuel, si mires al Google NC Reports veuràs que és una empresa fantasma que utilitza la Razón per a fer les seves “presentacions”.

       
  14. David

    29 Juliol 2015 at 20:33

    Perdona, Dante, però com penses aconseguir que no es retallin despeses o que no es privatitzin consorcis sanitaris si continuem pagant 15.000 MEUR cada any per al manteniment de la deficitària Escanya? Gràcies.

     
  15. Manuel

    30 Juliol 2015 at 11:27

    Article interessant: Las pruebas de que Cataluña está siendo expoliada sin control.

    http://www.dupalu.com/2015/07/cataluna-esta-siendo-expoliada-sin.html

     
    • Antonio Arquelladas

      30 Juliol 2015 at 13:53

      Cuando se menciona como punto de vista a ICV y sus posibles socios y a la vez se intenta recordar una no muy lejana coalición de Gober donde se dejo un déficit importante, dicho así es faltar al rigor y a la verdad, por que si se refiere al Tripartir y al déficit dejado, hay que analizar si tal déficit obedece a inversiones indebidas o a presupuestos que se han volatizado, lo que es igual robado. En el mandato del tripartid, se mejoraron y construyeron ambulatorios que se venían demandando décadas, se ampliaron colegios y se construyeron otros amen de otras tantas mejoras vicarias etc. Por tanto cuando recoges demandas de distintas localidades y barrios que andaban durmiendo en el cajón de los olvidos por que los repetidos gobiernos de CIU estaban ocupados en lo que los juzgados nos han revelado, y que ahora vengan a decirnos estos señores que tienen las sedes embargadas por tanto espolio constatado, que todos y cada uno de los problemas de nuestra sociedad catalana la resolveremos con la independencia….es si no trampa como otros coinciden en comentar, si una falacia. Lo primero que nos han de explicar es que piensan sobre la sanidad, si van a seguir privatizándola vía conciertos, que de la enseñanza y de la norma sobre contratación laboral, que del sistema impositivo, o sistema fiscal, que tienen que decir sobre la ley de la dependncia y tantas otras leyes que protegen a unos y castigan a otros como con los desahucios y ventas de parques de viviendas públicas a fondos buitres para equilibrar sus engordadas deudas y no importarle las causas que luego traen a los inquilinos que firmaron sus contratos en unas condiciones y que los denominados fondos buitres les cambian y si no pueden hacer frente a las nuevas condiciones los he han a la calle. Que se nos explique que piensan los que van en esas denominadas listas y también de paso cuales van a ser sus salarios y los de sus asesores y cargos de confianza, por que estamos cansados de tanta palabrería y tan pocos hechos positivos para la ciudadanía que les vota y de los que con demasiada facilidad se olvidan.

       
      • Biel

        30 Juliol 2015 at 16:05

        Los d’ICV us podeu quedar a espanya si voleu, natros ja farem net a casa

         
    • Biel

      30 Juliol 2015 at 16:03

      Tot i això volem marxar, quan ens haurem desfet del llast, que representa espanya, ja farem net a casa nostra, mentrestant vosaltres cuideu-vos de posar a ratlla els vostres, llavors serem amics

       
  16. Marcos Quintero Marrero

    8 Agost 2015 at 5:30

    =>Consells al meu amic Albano. Per: Ramon Serna. Dimarts 28.07.2015 06:00
    =>>Per què no repeteixes amb Fontana que la independència no fa cap mal i optes per mantenir, per passiva, el mite infundat de la nació espanyola, pura creació de les oligarquies i de l’exèrcit? Per què barres, ignorant-la, el camí de l’opció independentista d’esquerres, d’una revolució catalana des de la base?
    >>Em sap molt greu que vagis per aquest camí i que hagis acabat aliant-te amb la persona que dirigia el sindicat CCOO de Catalunya quan aquest ens va imposar el pla de pensions privat als treballadors públics, per esmentar només una de les seves proeses. I amb ‘la Caixa’ d’administradora, l’entitat financera que més t’agrada.
    >>>Recordes allò de ‘Espanya antes roja que rota’? Ho deien els feixistes de llavors i ho diuen els d’ara. Però jo crec que no es referien al to roig que tu i jo voldríem. Penso que llavors ja comptaven que algú, des de dins dels rojos, s’encarregaria d’evitar que s’arribés a aquest extrem. El maig del 37 va ser molt, però molt pitjor que les garrotades de Felip Puig a la plaça de Catalunya. Mira que te n’he parlat vegades i ara resulta que tu t’alies amb ells. Perfecte. En el supòsit més que difícil que arribéssiu a formar govern, no doneu Interior a ICV, si us plau. […]

    http://www.vilaweb.cat/noticies/consells-al-meu-amic-albano/

     
  17. lro

    9 Agost 2015 at 14:05

    Del que encara no s’ha adonat el senyor Dante és de la seva absoluta desacreditació. El fet de dirigir un portal com Cafèambllet de neutralitat nul·la i de citar sempre fonts que precisament no es caracteritzen per la seva neutralitat fa que les seves argumentacions siguin molt vàcues per algú mínimament informat. És cert que s’han pres decisions opaques i poc clares en la gestió sanitària, però també s’haurien d’haver explicat bé els arguments a favor del consorci sanitari de Lleida. Segons tinc entés una de les claus per tirar endavant el consorci va ser la no inclusió d’empreses privades en aquest consorci. A més, aquest consorci estava pensat per optimitzar serveis entre els diferents hospitals per tal de reduir les llistes d’espera i agilitzar l’atenció al públic. Perquè mai posa aquests arguments a la balança el senyor Fachín? D’aquesta forma mai em prendré seriosament les seves argumentacions, perquè el bon articulista ha de saber sospesar totes les alternatives possibles, i no dic que aquest consorci hagi de ser forçosament positiu, però sí que s’han de sospesar els punts forts que té!

     
    • Biel

      10 Agost 2015 at 14:26

      Potser l’Albano Dante s’equivoca atacant el procés i la llista del pezident, però no barregem les coses i no vulguem dur a la confusió, la revista cafè amb llet és un mitja independent i neutral (malgrat us cogui a alguns) i el consorci sanitari sanitari de Lleida és una privatització encoberta de la sanitat pública i un atracament a ma armada als drets dels ciutadans, promogut per “Conveniència” i amb l’únic objectiu d’enriquir els amics i perpetuar l’hegemonia de la crosta elitista.
      Ara és l’hora, per aconseguir la tant anhel’lada independència de l’estat espanyol, però també de deixar enrere tot aquest llast que representen aquestes rèmores convergents que ens roben tent com l’estat.
      “Visca la Terra i mori el mal govern”

       
  18. Carles Ortiz

    14 Agost 2015 at 19:03

    Ben volgut senyor Albano Dante Fachin,
    Estic totalment en contra de la privatització de la sanitat pública i de les retallades com vostè, hi coincidèixo plenament. En el que ja no hi estic d’acord és en que utilitzi això com argument en contra del procés d’independència que està vivint el nostre país.
    Com és que vostés posen com excusa les retallades per no estar a favor de la creació d’un Estat Català i en canvi no demanen la disolució de l’Estat Espanyol quan el senyor Rajoy tambè porta a terme retallades i privatitzacions a Madrid ?
    http://www.ara.cat/societat/sis-Marxes-Dignitat-manifesten-Madrid_0_1106289560.html
    http://www.ccma.cat/324/Massiva-manifestacio-a-Madrid-contra-les-retallades-i-per-reclamar-un-referendum-sobre-les-mesures-del-govern-espanyol/noticia/1889413/#

    Li agraeixo també que reconègui l'”espoli fiscal” a que estem sotmesos els catalans per part del goven de Madrid i també que ho equipari amb un delicte, perquè jo també crec que ho és.
    Però faci el favor de no tergiversar les coses per amagar-les o disminuir el seu efecte. Miri, vosté sap tan bé com jo i qualsevol amb una mínima formació, que aquell que amaga diners a l’hisenda pública, sigui a Andorra o dins el matalàs, per no pagar els impostots que li corresponen, comet un delicte, i ens estafa i ens roba a tots, però per això hi han els tribunals i els jutjes per defensar-nos, més bé o més malament, però hi són per defensar als ciutadans dels lladres. El que passa, senyor Albano, que l'”espoli fiscal” no està tipificat com a cap delicte, i això vostè ho sap perfectament, i per tant no tenim cap tribunal on denuncia-ho. Davanr d’aquest espoli els catalans estem totalment indefensos. I no solament l’espoli no està considerat un delicte, sinó que a més a més, no el perpetra una persona individual, ni una empresa ni cap entitat, sinó que el du a terme l’Estat Espanyol amb tot el poder i recursos de que disposa d’una forma premeditada i calculada des de fa molts i molts anys, ho du a terme aquest Estat Espanyol que a sobre diuen que és el nostre estat.
    Miri senyor Albano, minimitzar l’efecte de l'”espoli fiscal” a que estem sotmesos equiparant-lo amb un simple delicte té delicte, valgui la redundància. Això és fer tampa
    La tàctica de vostès està molt clara, escudar-se darrera la lluita de clases per relegar l’Estat Català a un segón terme, no pas l’Espanyol, i menysprear els argumens a favor d’aquest Estat Català.
    Primer la lluita de classes i després la indendència ja vorem, és fer trampa. Perquè la independència ho porta tot junt, o es que es creu que es pot crear un estat on no hi hagi lluita de clases ?

    Ben cordialment …i salut

     

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

 
%d bloggers like this: